Vän?

Jag överskattar folk. Jag vill inte gnälla och hänga ut någon men behöver skriva av mig.

Jag ringde en väninna igår o berättade om ett problem. Igår var en sån där dag då allt som kunde gick på tok och jag är inte så bra på att hantera flera motgångar på en och samma gång. Pratade med min väninna och var typ helt gråtfärdig och hon skulle hjälpa mig att under dagen få tag på en person som kunde hjälpa mig.

Har skickat 3 sms idag till henne och frågat hur det går utan svar.  (kunde inte ringa eftersom laddsladden till mobilen är lika inlåst som allt annat som jag äger och har just nu.)

Fick tag på henne först nu och hon svarade bara att personen hon skulle försöka med inte svarar. Jag frågade om hon inte kunde ha hört av sig tidigare med den infon iom att jag sitter i en väldigt jobbig sits just nu och återigen är klockan väldigt mycket och det är svårt att göra ngt åt saken under natten.

Hon svarar bara att det faktiskt inte är hennes problem iom att jag själv satt mig i situationen. Hon har inte tid. Hon har minsann jobbat sen kl 8 i morse tills nu och har inte tid att lösa andras problem.

Visst. Jag förstår att ibland har man varken tid eller lust till andras problem men kalla dig inte min vän i så fall och säg inte att du ska hjälpa till för att sedan bara vända mig ryggen.

Kommentarer
Postat av: Joanna

Jag tycker innerligt synd om dig, men du har helt rätt i att vi verkligen inte är vänner.

2010-04-21 @ 00:50:50
Postat av: Linda

Du behöver verkligen inte tycka synd om mig. Jag behöver inte ditt medlidande men jag behöver din vänskap och jag fattar verkligen inte vad som har hänt.

2010-04-21 @ 01:41:25
Postat av: Åsa

Dina ord förvånar mig även om jag inte är insatt i era förehavanden. Faktum kvarstår att hon har blivit utelåst ur lägenheten och du är den enda som kan hjälpa henne med den biten. Ingen låsjour öppnar åt någon annan än lägenhetsinnehavaren.

2010-04-21 @ 06:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0