Carola o Samuel Ljungblahd... WOW!

Det måste bara sägas. Jag har gillat Carola sen första gången jag hörde "Främling". Oavsett vilka blåsväder hon har hamnat i så har hon en av de mest om inte den mest fantastiska röst jag nånsin hört.

Samuel Ljungblahd upptäckte jag för snart ett år sen. Soul/gospelsångare med en styrka i rösten och ett gung som bara saknar ord.

Jag går inte ofta på konserter, det vet alla. Sist var det ovan nämnda herre.

Ikväll har jag lyssnat på dessa två tillsammans. Var för sig är de mäktiga. Tillsammans är dom sinnesjukt bra. Sen backades dom upp av kören Laudes som ju självklart är min favoritkör.

Det var grymt. Helt ofattbart grymt!
(Och ni som lyssnade på resten vet varför WOW e så kul)


Ja jag vet att man inte ser ngt men det är i alla fall Samuel, Carola o Laudes. Och en Holgersson som dirigerar såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0