Snö

Fattar inte hur snön kan orsaka sånt kaos varje år. Hur svårt ska det vara att inse att vi har vinter här uppe i norr? Igår gick jag hemifrån kl 17 för att hinna till västermalmsgallerian innan jag skulle börja jobba på oden 18:30. Eller hur. Totalt tågkaos. Efter en halvtimme på jakobsbergs station insåg jag att det var bättre att prova med alternativa resvägar, så gick o tog en något försenad buss till Kista som bara tog ca dubbelt så lång tid som vanligt, sen tuben till fridhems o bytte till gröna till odenplan och kom fram precis i tid. Lol. 1½ tim istället för 25 min. Lite störande att det ska behöva vara så men som tur är så har jag tid att trixa. Jag kan göra alla mina ärenden idag istället. Värre för alla som jobbar hela dagar ända till jul, och ännu värre för alla som är fast på flygen.

Min kompis Maria skulle flyga från Heathrow till Stockholm igår och hon blev inte ens insläppt på flygplatsen! Det var för mycket folk där. Hon väntade 3½ timme utanför innan hon lyckades smita in och väl inne var alla diskar stängda. Det var bara att åka hem igen. Hon har bokat om o gör ett nytt försök imorgon. Fick just veta att Johannas flyg ikväll är inställt så håller verkligen tummarna för att hon ska lyckas komma med ett annat flyg o inte bli fast i London över julen. O håller tummarna för att Sofia, Maria o Robbans flyg går som planerade så dom kommer hit imorgon. Syrran har ju för det mesta tur med flyg fast på sista tiden har hon blivit fast i alla möjliga hålor men både hon o fästmannen lyckades ta sig till Hawai från Hong Kong igår utan större missöden. Fast jag önskar ju att de skulle ha tagit sig hit istället...

Själv sitter jag o kollar status på beställda julklappar rätt ofta med tanke på att snön kan ställa till det där med.

Än så länge ser det bra ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0