Värme

Fatta vad jag älskar den här värmeböljan vi har...  Jag jobbar visserligen hur mycket som helst men de dagar jag inte jobbar på båda jobben har jag i alla fall oftast antingen en ledig kväll eller en ledig dag.

Idag tex slutade jag kl 12 efter att ha jobbat ett dygn på gruppboendet och har (efter att ha avstyrt en myrinvasion i köket pga en utspilld läsk, genom att städa köket o tvätta mattan) fått ligga o slappa ute på gräsmattan i hela 3 timmar innan solen försvann. Haha, det där lät inte lika bra som det var i mitt huvud men jag är faktiskt helt glad o tillfreds just nu och solen har jättemycket med det att göra. Efter att solen försvann gick jag o handlade och sen har jag gjort en fantastiskt god lasagne och bakat jordgubbsmuffins. Tyvärr så bor jag lite off, tror jag hade fått middagsgäster lite oftare om jag bodde centralare men det får istället bli en massa matlådor till jobbet. Tycker ju allra mest om att laga mat åt andra men gillar ju min egen matlagning så det fick bli en film till middagen istället.

Klockan börjar närma sig 01 nu och jag ska vara vid fridhemsplan om 7 timmar så jag borde verkligen sova nu.... Jobbar på boendet till 16 och efter det är det dealerskola på Oden. Det bir 4 låååånga dagar nu men from lördag har jag hela 9 dagar ledigt. Wooohoooo!


Jag o Fia.

Grillkväll hos Micke Stark ute i...Bro eller Bålsta... Tänk om man skulle börja lyssna lite även när det är ngn annan som kör bilen...

Fia o Johanna med en valross emellan sig.

Jag vet ingen som älskar jordgubbar lika mycket som Robban.Iom att han köpte 5 paket så var vi tvugna att göra annat än bara äta dom au naturelle, så det blev jordgubbsmilkshake. Mums!

Promenad längs med Norr mälarstrand med Kami...

...och sen glass...

Middag med Ola.

Svanar med ulliga bebisar vid Kungsholms strand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0