Midsommar


Midsommar 2010 firade med Linas storfamilj (dit jag givetvis räknar mig själv) ute på deras lantställe i Boda By. Det var precis allt som skulle vara med; sillunch (x2) grillning (x2) blomplockning, kransbindning, resning av midsommarstång, hästridning och traktoråkning för barnen, lekar runt stången för barn i alla åldrar och så givetvis logdans ända in på småtimmarna.

Helt underbart var det. Flera i Linas familj har jag inte träffat sen jag firade midsommar med dom sist vilket var ett antal år sedan, så det var jättekul. Iom att vi var alldeles för många för att klämma ihop oss i de 2 små stugorna så fick de som hade barn under ett år bo inomhus medans resten campade. Inget fjuttigt "åkautöverdagen" här inte, 2 nätter sov vi i tält minsann. Har inte tältat på minst 10 år men nu undrar jag varför, det är ju faktiskt väldigt mysigt!


Första mötet med Dittes Devon.

Blommor i håret...

...och på naglarna.

Koack ack ack ackaaaaa....

Sällan kommer allt med när man ska ta bilden själv... Min krans är utanför bild men Linas syns.

Grillning på förkvällen...

...och silllunchen innan dess.

Satt o sjöng godnattsånger för Devon hur länge som helst, så fort vi slutade började hon gny...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0