MammaPappaMys

Sov hemma hos föräldrarna igår o stannar i natt med. Det är så mysigt att vara en del av deras vardagsliv, helt annorlunda än de vanliga söndagsmiddagarna som vi brukar ha. NU bodde ju jag hemma där hela min långa julvistelse här så jag vet ju hur mysigt det är. Jag flyttade hemifrån när jag var 17 så då tyckte jag väl inte riktigt likadant.

De har ju fullt upp med flytten nu när det börjar närma sig, bara ett par veckor kvar, så allt o lite till ska ut. De har annonser ute på blocket o ger bort möbler o annat till erikshjälpen, vänner o kollegor. Ett antal grejjer som jag gärna hade velat ha har de tyvärr hunnit göra sig av med, för att de tycker att de e skräp, bla massor med böcker som jag nog skrev om tidigare. Jag är ju en riktig samlarråtta som gillar gamla grejjer, medans min mor tar varje chans att få slänga massa grejjer.

Idag var det dags för köksbordet att lämna huset så här står farsan med 2 av sina gamla kollegor från polishuset o lastar på grejjena på ett släp. Jag höll på att grava ihjäl mig. Pelle drev med Ricky hela tiden plus att de fick göra om o göra om igen när nya saker skulle på släpet o Ricky drog åt alla remmar för tidigt hela tiden. Kul att på det sättet stöta ihop med folk som jag typ inte träffat sen jag var liten o brukade följa med pappa till jobbet ibland.



Huset jag växt upp i i bakgrunden.


Fr. v. Pelle, Pappa o Ricky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0