Mors dag och odrägliga hyresgäster.

Fattar inte vad det är med folk som hyr i andra hand. Nu är det strul igen. J. som har bott i min lght sen september skulle flytta ut och städa ur igår. Vi skulle se på förmiddagen idag. Messade honom att han skulle bestämma en tid så skulle jag se till att jag var där. Fick inte tag på honom igår kväll utan bara ett kryptiskt sms som jag inte förstod vad han menade med alls. Sett i efterhand betydde det nog att han ville ha lite längre tid på sig. Gick till slut o lade mig vid 4 inatt utan att ha fått en tid av han och messade och bad honom ringa farsan idag på morgonen och bestämma tid så fick han väcka mig i tid till att åka dit i så fall. Skrev att jag börjar jobba kl 18. (Ville ju inte vakna av tel tidigare än nödvändigt när jag jobbar natt)

Han verkar ha missförstått det för jag vaknade till vid 10 och hade då fått sms att han ville ses kl 17. Messade tillbaka att senast kl 16.30 pga jobbet. Det gick bra enligt honom.

Pappa och jag åker dit till 16.30 med all min packning. ett par rejäla resväskor, kassar, småväskor o grejjer som vi släpar in i mitt hus. Ringer på dörren. Väntar. Ringer på igen... Ja ni fattar va? Han är inte där och har stängt av sin mobil. Till slut öppnar vi med farsans extranyckel och det ser ut som ett rövarnäste. Halvtomma ölburkar överallt, massa skräp o papper. Ingrodda matrester på spisen och matrester här och där i skåpen i köket. Dammtussar stora som råttor och allmänt smutsigt. Jag blir helt matt. Ville absolut inte ta in några grejjer där. Gick bort till förrådet och började trycka in grejjer där. Då ringer han och ber om ursäkt att saker har strulat till sig. Säger att han haft en jättejobbig helg. Men Herrejösses! Då kan han väl höra av sig innan bara. Hade han sagt att det strulat ihop sig och han behövde en extra dag på sig så är det helt ok, men det är inte ok att ringa 15 minuter efter utsatt tid när jag står i korridoren med en otrolig massa packning!

Han var på väg dit sa han men iom att jag hade bråttom till jobbet så sa vi bara att han skulle ringa farsan när han städat färdigt vilket han lovade att han skulle tillbringa kvällen med att göra. Behöver jag säga att han fortfarande inte hört av sig och hans telefon är avstängd igen?

Är nu i mamma o pappas lägenhet igen men utan tandborste, ombyte, favoritkudden eller några grejjer överhuvudtaget. Allt är intryckt i förrådet. Lyckades med konststycket att få med nyckeln till mapa där med så var tvungen att ringa på dörren och väcka dom för att kunna komma in o sova här inatt. (det var uppgjort)

Ska dock tilläggas att innan detta hade vi en jättetrevlig eftermiddag då vi firade mors dag här. Syrran o ennes fästman var med dom också och mamma som sagt ifrån att hon absolut inte ville ha några presenter fick ett presentkort på manikyr som jag vann på Magdas frirulle för ett tag sen. Hon började protestera så fort hon såg vad det var men så fort jag sa att det var ngt vi inte betalat en endaste krona för så gick hon genast med på att öppna kortet. Jag känner min mor och det var därför hon fick ngt som jag fått själv innan, hon vill aldrig att man ska slösa penga på att ge henne saker coh blir så glad om hon fått höra att man gjort ett fynd. Men alla kvinnor gillar väl reor? Nåväl, hon ville ju veta hur jag o syrran lyckats införskaffa ett sånt fint presentkort utan att betala för det så då sa jag ju till slut att jag vunnit det i en pokerturnering, varpå hennes kommentar blev
"jahaja, nu är jag alltså också indragen i den undre världen!" Ridå!


Mamma, syrran, Hasse och pappa.



Kommentarer
Postat av: Magnus

Du är för snäll för ditt eget bästa Linda! Ge han ett finger och han tar ...... etc. Med tanke på att liraren gjort sig oanträffbar är det rätt stor risk att detta bara är början på problemen. Det är bara att hota med att du går in med vänner i lgh. det & det datumet och att flyttfirma, magasinering, städfirma kommer faktureras honom.



Om det inte räcker med att hota så kan man köpa in kompetens på området för att snabbt bli kvitt problemet.



Ha det bäst!

2010-05-31 @ 06:39:11
Postat av: Esa

Kan du skicka adressen till nya klubben till mig på Facebook ?

2010-05-31 @ 20:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0