Gud hör bön

Känner att jag är otroligt trött på pokern just nu. Massa trassel med jobbet hos Tompa (verkligen inte oväntat men ändå) och jag har själv varit otroligt kall på sista tiden. Är som att även fast jag spelar korrekt så bara kan jag inte vinna. Tar en paus ifrån det. Åker till Bangor imorgon och stannar där en vecka. Lina följer också med och stannar över helgen=kul!

Var på arbetsintervju i morse för sommarvik på en gruppbostad. De hade MASSOR av sökande och hade ett par intervjuer till inbokade efter mig, men jag tror att det var mer än en tjänst, jag kollade aldrig. Egentligen ska man ju ha mentalskötarutbildning eller uska men tänkte att det finns ju en chans i alla fall att jag får det även utan rätt utbildning om jag bara visar vad jag går för och iom att det "bara" är ett sommarvik.

Bad en bön i taxin på väg dit om vägledning och hjälp. Jag vill styra upp mitt liv som är totalt kaos just nu.

Fick genast jag kom dit känslan av att "här skulle jag trivas". Det var 2 kvinnor i 45-50-årsåldern som interjuade mig och de var precis hur trevliga o mysiga som helst. Det kändes bra hela intervjun igenom, som hölls vid köksbordet över kaffe. De påpekade redan i början hur mkt ansökningar de fått men att utbildning inte var allt.

45 min in i intervjun tittar de bara på varandra som hastigast och så säger Sussi:
"Nu har vi telepaterat klart, ja vi gör så för vi känner varandra så bra vi två" ...
Du är väldigt välkommen att sommarjobba hos oss!

Jösses! Bara sådär! De bad mig inte ens gå ur rummet för att diskutera. Ska på intro 1 juni och sen kommer jag att jobba nånstans mellan hel o halvtid under sommar fram till en bit i september. Jag är skitglad!

De flesta som jag umgås med är ju inte troende men jag vet att här hade jag Gud med mig hela intervjun igenom. Han hjälpte mig, styrkte mig och vägledde mig, och iom att jag fick jobbet så är jag helt övertygad om att det är rätt för mig just nu.

Tack Jesus!

Kommentarer
Postat av: Esa

Hur ska du inte få jobbet. Du är ju hur gullig och trevlig som helst. Grattis.

2010-05-19 @ 18:31:53
Postat av: Gia

Åh vad kul! Grattis gumman. Det är du verkligen värd. De ska vara glada som får dig. Puss

2010-05-19 @ 18:43:29
URL: http://metrobloggen.se/FuturaMio

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0