Valborg

Haft en jättetrevlig dag. Sovit länge, pysslat hemma och sen ätit middag med Lena, Gia o Nollis. Stack in på Krukan en snabbis för att kolla efter min kvarglömda halsduk men den verkar spårlöst försvunnen.

Sen iväg till Vasaparken för att träffa MaPa där min kyrka hade traditionsenligt valborgsmässofirande med manskör, gospelkör, majbrasa och vårtal av Putte, en av pianisterna i "Så ska det låta" (som ju är mitt favvoprogram på SVT). Förutom lite barndomsvänner från Filla flög Mackan Palm på mig helt plötsligt och ville diskutera hur gammal jorlden var enligt Bibeln. Kännde mig inte riktigt redo för det så presenterade honom för Puh som blev fast i en lång diskussion. Puh lotsade sedan vidare honom till en av våra pastorer så det känns som att fortsättning följer nästa gång jag träffar Mackan vid ett pokerbord.

När vanliga människor åkte hem så drog jag till jobbet och där blev jag kvar till kl. 03. Nu är jag trött och har ont i ryggen och önskar att jag skulle få sova längre än till kl 12 imorgon, men vi ska upp till Norrtälje för ett Stingbetevent som börjar redan kl. 15 imorgon och jobb går tyvärr före sömn...

En trevlig valborgshelg önskar jag er alla.

En hel del folk samlades för att se den pyttelilla brasan...



MaPa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0