Dag 2 i Hong Kong


Mitt otroligt trevliga lunchsällskap, som efter ett par månade här inte beställer in ngt annat att dricka utan uppskattar det heta teet till all mat.

Den fantastiska sushin, dock bara en liten del av allt vi beställde men här jobbar dom efter principen; "vi kommer ut med det när det är färdigt"

De står verkligen o säljer fisk mitt på gatan. På bilder ser man dock inte vilka som fortfarande sprattlar.

Detta skulle man aldrig se i Sverige; en kines står o typ tvättar gatan eller nåt o en annan kines står bara o håller upp en skärm så att det inte ska stänka på fotgängarna!





Om det är någon som missat det kan ja säga att kineser e galna i att spela. Dessvärre finns det inte mycket här som är tillåtet utom hästar, så till kapplöpningsbanan strömmar dom på onsdagskvällar och så även vi. Det var faktiskt riktigt kul att stå framme vid räcket o heja på hästarna när dom dundrade förbi. Plussade gjorde jag med; hela 94kr i vinst, men det hade kunnat sluta hursom för det var lite bergodalbana över mitt spel. Ett miss-click satte mig back en bit, men nu vet ja hur man fyller i lapparna i alla fall!

Jag var o gjorde en manikyr med idag o önskade att ja kunde ta kort på det två pyttesmå kvinnorna som jobbade med varsin hand på mig, men av samma anledning jag ville ha bilden var det ju dock lite omöjligt. Sen en massa shopping o lite gå vilse men det var ingen som väntat sig ngt annat -allra minst jag. Men vad fantastiskt det är med en stad där det är så billigt med taxi att man kan gå vilse hur mycket som helst; man bara viftar in en taxi o så är man rätt på nolltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0