The Peninsula

Man kan ju inte åka till Hong Kong utan att åka till The Peninsula och dricka "afternoon tea" i gammal sann kolonialstil. Dricka te är ju en underdrift; det är scones med clotted cream och sylt, massa små sandvichar med olika pålägg (utan kanter givetvis) quiche, champinjonfyllda mördegsunderverk o en hel samling små bakverk o efterrätter. Det var utan tvekan de godaste scones jag ätit i hela mitt liv och jag tror jag drack 4 koppar te. Allt serveras i gamla fina silverpjäser i en fantastisk miljö som bara känns gammal o lyxig. Peninsula som ligger i Tsim Sha Tsui har funnits här sen 1928 då det byggdes med visionen att vara "det finaste hotellet öster om Suez"och många välbärgade damer o herrar har bott här, och druckit te här sen dess. Det har blivit framröstat som världens bästa hotell ett flertal gånger. Jag kan bara varmt rekomendera afternoon tea, ngt annat provade inte vi på. Men ta med kreditkortet om du vill lyxa mera för bara teet med tillbehör för 3 pers gick loss på en lax.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0