köket

Har varit på praktikplats nr 1 i 3 veckor nu och jag är redan skittrött på det. Vad i hela friden ska jag bli kock för???
Känner typ inte alls för att gå dit imorgon men får väl bita i det sura äpplet och hålla ut ett tag o hoppas att detta går över.

Syster är på besök i Stockholm så vi har hunnit med 2 familjemiddagar i helgen och det har varit precis hur trevligt som helst. Linas bror fyllde år igår så då var det dessutom en otroligt skön fest hemma hos honom. Och i veckan som kommer ska jag på 2 vinprovningar samt att jag hoppas få hänga lite mer med syrran så jag borde väl inte klaga på jobbet, det finns ju en hel massa människor som går till jobb de är trötta på varje dag - jag är bara inte van att faktiskt stanna kvar när jag tröttnat. Jag har i alla fall hunnit halvvägs genom denna praktikplats nu så det är bara 3 veckor kvar. MIssförstå mig inte, alla är fortfarande skittrevliga och jag kunde inte önska ett bättre ställe, men jag är trött på det i alla fall. Nu fattar jag varför alla säger att det är så slitigt att vara kock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0